Add your content here
Add your content here

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

به مصرف شکر در تعطیلات توجه کنید – NetGaste



پروفسور دکتر فاتح ارمیش ، متخصص طب داخلی و گوارشی گفت که بازگشت رژیم در حال تغییر در ماه رمضان ، غذای سنتی ، افزایش قند و مصرف غذا می تواند منجر به بسیاری از مشکلات مربوط به دستگاه گوارش شود. ارمیش به شهروندان هشدار داد در طول تعطیلات از غذاهای زیاد مانند باقلوا و شیرینی استفاده نکنند و اطلاعاتی در این زمینه ارائه داد.

غذا باید خوب جویده شود ، آرام آرام ، کم کم خورده شود.

پروفسور دکتر فاتح ارمیش ، متخصص بیمارستان خصوصی Adatıp ، متخصص داخلی و گوارش گفت: غذاهایی مانند شکر ، شکلات و شیرینی که به طور سنتی در تعطیلات سرو می شوند ، غذاهای پر انرژی هستند که به سرعت قند خون را بالا می برند. مصرف مکرر این غذاها در روزهای تعطیل می تواند مشکلاتی در سیستم گوارش و افزایش سریع قند خون ایجاد کند که منجر به بیماری های مختلفی می شود. باید به تنقلات توجه شود. متابولیسم باید با خوردن دانه های چرب مانند شیر بدون چربی ، فندق ، بادام یا میوه یا میوه های خشک تسریع شود. وی گفت: “غذا باید خوب جویده شود ، آرام آرام و کم کم خورده شود.”

هنگام سرو ، به جای دسرهای شیرینی پزی ، باید دسرهای لبنی سرو کنید.

ارمیش با بیان اینکه هنگام پذیرایی در تعطیلات باید روی کیک ها و شیرینی ها غذاهای سبک تری ارائه شود ، گفت: در ماه رمضان ، بدن عادت به تشنگی باید عادت آب را بازیابد و حداقل یک لیوان آب بخورد هر ساعت برای سرعت بخشیدن به متابولیسم کند. حداقل باید روزانه 2 لیتر آب بنوشید و برای افزایش مصرف مایعات باید به وعده های غذایی غذاهای مایع مانند کفیر ، آب میوه تازه فشرده ، لیموناد کم قند و کمپوت کم قند اضافه کنید. علاوه بر این ، نباید فراموش کرد که مصرف چای و قهوه ، که به دلیل تعطیلات افزایش یافته است ، جایگزین آب نمی شود ، آب را از بدن دفع می کند و نوشیدن آب با هر چای و قهوه نباید فراموش شود. به خصوص اگر مصرف دسر در طول تعطیلات بسیار مطلوب باشد ، دسرهای لبنی را باید در بخشهای کوچک ترجیح داد به جای دسرهای حاصل از خمیر و شربت. هنگام سرو ، به جای کیک های شیرینی ، دسرهای لبنی ، میوه های تازه یا خشک ؛ آب میوه تازه فشرده ، لیموناد کم قند ، کفیر و نوشیدنی های مشابه باید به جای شربت عرضه شود. سبزیجات ، میوه ها و حبوبات سرشار از فیبر (فیبر) برای عملکرد منظم دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست باید مصرف شوند. وی اظهار داشت: این غذاهای سرشار از فیبر (فیبر) همچنین از افزایش سریع قند خون جلوگیری می کنند.

باید به تغذیه مناسب و متعادل توجه کنیم.

متخصص طب داخلی و گوارش ، پروفسور دکتر فاتح ارمیش ، “همه افراد. به خصوص افراد مسن و بیماران مبتلا به فشار خون نباید بیش از حد از نوشیدنی های حاوی کافئین بالا مانند چای و قهوه در طول روز استفاده کنند. بیماران دیابتی همچنین باید اطمینان حاصل کنند که رژیم های خود را در تعطیلات دنبال می کنند. بیدار شدن از شب و خوردن سحور در ماه رمضان نباید به عنوان عادت غذا خوردن در شب بعد از ماه رمضان ادامه یابد. برای اینکه مشکلی در ریفلاکس ایجاد نشود ، نباید 2 ساعت قبل از خواب چیزی بخورید و حتی در ساعت آخر آب را تا حد ممکن بنوشید. برای اینکه وزن کم شده در ماه رمضان را دوباره به دست نیاوریم ، باید قسمت هایی را کوچک نگه داریم و فعالیت بدنی را افزایش دهیم. برای اینکه تعطیلات را به عنوان تعطیلات تجربه کنیم باید به تغذیه مناسب و متعادل توجه کنیم. “عید سعید قربان برای همه شهروندان ما مبارک و مبارک است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *