Add your content here
Add your content here

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی


ظهور سیستم های جدید حقوقی منعکس کننده درک افراد جامعه است و غالباً به عنوان چارچوبی برای اقدامات عمل می کند. این مورد در مورد “قانون مجازات تصادفات جدی (قانون حوادث جدی)” است که در 8 ژانویه 2021 به عنوان یک اعتصاب غذای مختصر 33 روزه تصویب شد. روشن شده است كه اعمال شركتي كه جان كارگران و شهروندان را به خطر مي اندازد “جرايم شركتي” است. در این میان ، اکنون می توان روشن کرد که مسئولیت کارفرما به عهده کارفرما است که با وجود حوادث صنعتی و حوادث داخلی ناشی از نقض تعهدات ایمنی ، به عنوان یک بدشانسی یا تقصیر شخص تلقی می شود. به همین ترتیب ، وقتی “قانون مجازات و حمایت از قربانیان خشونت جنسی” در سال 1993 تصویب شد ، “تغییر قوانین” آغاز شد. جرم تجاوز به موجب قوانین کیفری ، که در اوج “اختلاف زنای زنا” است ، شبیه واقعیتی است که تا آن زمان هیچ آگاهی از تبعیض به دلیل جنسیت و حق تعیین سرنوشت جنسی وجود نداشت ، تا حدی که به عنوان “جرم” تعریف شده است. مربوط به عفاف ».

مجازات نخست وزیر و مدیران در صورت بروز حوادث ناشی از کار

به ویژه ، برخلاف قانون ایمنی و بهداشت شغلی فعلی ، که فقط مدیران پیمانکار فرعی برای جلوگیری از عود مجازات مجازات می شدند و اقدامات ایمنی نمی توانست ادامه یابد ، تعهدات ایمنی مستقیماً به مدیر و مدیران تحمیل می شد. صرف نظر از نوع قرارداد ، کلیه پیمانکاران فرعی و کارگران نوع خاصی از کار می توانند به دلیل آسیب دیدگی توسط کارفرمای اصلی مجازات شوند. آسیب ها و بیماری ها و همچنین حوادث در بلایای جدی نقش دارند. این مورد همچنین در مورد تهیه بطری هنگام کار در صنعت الکترونیک یا کار با مواد خطرناکی مانند متانول اعمال می شود. علاوه بر این ، مجازات کمتری برای تعیین مجازات یک سال یا بیشتر به مدیر مدیریت تعیین شد تا سواب پنبه مجازات نشود و همچنین خسارات مجازاتی نیز در قانون پیش بینی شده است. مهم نیست که چقدر محتوا پس گرفته شده است. بزرگترین مشکل این است که در ماده 3 (محدوده درخواست) عدم استفاده از مشاغل کمتر از 5 کارمند ذکر شده است. به دلیل استثنای ماده 11 قانون استانداردهای کار ، کارگران شاغل در مشاغلی با کمتر از 5 کارگر از قبل در مورد حقوق کار در یک نقطه کور قرار دارند و حتی ایمنی نیز در یک نقطه کور است. حتی مرگ نیز مورد تبعیض قرار گرفت زیرا شرایط کاری مانند دستمزد و تأمین اجتماعی به درستی تضمین نشده بود. حتی در صورت بروز یک فاجعه جدی ، صاحب مشاغل از امتیاز مصونیت برخوردار شد که مجازات نشد. “محرومیت از تقاضاهای مشاغل با کمتر از 5 کارمند” نه لایحه ای بود که توسط دادخواست شورای ملی برای موافقت 100000 نفر آغاز شد و نه پیشنهادی از سوی یک قانونگذار. دو روز قبل از انقضای مجمع فوق العاده ملی ، این مقرره ای بود که ناگهان توسط نماینده کیم دو اپ (قدرت مردم) صادر شد. وزیر SME ، پارک یونگ سئون تحت فشار قرار گرفت و گفت “این مسئولیت بر دوش صاحبان مشاغل کوچک است”. سپس ، طی سه روز ، یک کارگر زن که در یک شرکت بازیافت پلاستیک با کمتر از پنج نفر مشغول کار بود ، در یک دستگاه سنگ شکن گرفتار شد و درگذشت. علت این حادثه باید بیشتر بررسی شود ، اما روشن است که امکان نجات وجود داشت ، حتی اگر فقط کار دو نفر حفظ شده باشد. به همین دلیل پدر کیم جونگ اون ، کیم سون یانگ ، که هنگام کار در شغلی با کمتر از 10 نفر درگذشت ، تاریک شده بود.

حمایت از مشاغل کوچک یک چارچوب ساختگی است

کارگران زیادی هستند که با کار با کمتر از 5 نفر به محل کار خود می روند. تا سال 2018 ، هر چهارم کارگر 5.87 میلیون نفر زندگی می کردند. سهم مرگ و میر ناشی از تمام حوادث صنعتی 20٪ است. نماینده پائک های ریون (و حزب دموکرات) گفت: “کارفرمایانی که کمتر از 5 کارمند دارند می توانند بر اساس قانون ایمنی صنعتی مجاز به مجازات شوند و شرکتهایی که کمتر از 5 کارمند دارند – طبق قانون حوادث جدی”. وی به کمبود اقدامات احتیاطی و مصلحت اندیشی که باعث ایجاد نواقص نهادی “محرومیت از طرح” می شود اشاره نکرد. هنوز مشاغل زیادی با کمتر از 5 نفر جعلی وجود دارد ، اما این بیشتر افزایش می یابد. بعلاوه ، جلوگیری از حوادث صنعتی در مشاغل کوچک به دلیل کمبود حداقل تجهیزات ایمنی امکان پذیر نیست ، گرچه این امر هزینه های زیادی را متحمل نمی شود. حمایت از صاحبان مشاغل کوچک یک چارچوب ساختگی است. دولت باید از تهیه اقدامات ایمنی برای جلوگیری از بلایای بزرگ حمایت کند. جبران خسارت برای بی توجهی به ایمنی به دلیل کوچک بودن محل کار ، اقدامی برای پاک کردن ارزش “عزت زندگی” و مغایر با اصل برابری در قانون اساسی است. دلیل این که اثربخشی قانون حوادث جدی به یک مسئله تبدیل شده است این است که سایر مقررات مهم نیز به حالت تعلیق درآمده یا حذف شده اند. مشاغل زیر 50 نفر ، نمایندگی 98٪ از مشاغل و 6 مورد از 10 مرگ صنعتی ، به مدت سه سال تعطیل شدند. این یک مشکل جدی است زیرا این قانون فقط در 2٪ مشاغل طی 4 سال اعمال می شود. برنامه آزار و اذیت در محل کار نیز حذف شد و سفارش دهنده از مجازات محروم شد. مانند صنایع ساخت و ساز و کشتی سازی ، مسئولیت مرگ و میر در سوانح صنعتی که هنگامی که مشتری بی دلیل خواستار کاهش دوره ساخت است ، دشوار شده است. کار مختلطی که همزمان کار خطرناکی را انجام می دهد ، مانند فاجعه انبار توزیع هان اکسپرس در ایچئون ، گیونگی-دو ، در زمان رسیدن مهلت ساخت اتفاق می افتد. علاوه بر این ، مهلت یک ساله است ، بنابراین قانون تا سال 2022 لازم الاجرا نمی شود. این همه نیست. علاوه بر شخص نماینده تجارت و اختیار و مسئولیت نظارت بر تجارت در “رئیس تعریف مدیریت” ، نماینده شرکت می تواند مسئولیت را با اضافه کردن “یا شخصی که مسئول ایمنی و بهداشت است” به مدیر ایمنی منتقل کند . آن را باز کنید علاوه بر این ، مجازات هایی برای کارمندان دولت که موظف به کنترل مدیریت ایمنی هستند ، حذف شده است. مجازات کارمندان دولت علیرغم تصادفات مکرر صنعتی و حوادث غیرنظامی ناشی از مجوزها و پروانه های غیرقانونی ناشی از ادغام یا به نام تأمین راحتی شرکت از بین رفته است. اگر مسئولیت ادارات دولتی را که اجازه تمدید و نوسازی کشتی های قدیمی مانند Sewol و Stelladaiji یا مجوزهای ساختمانی متشکل از رشوه از سوی مقامات دولتی و بیمارستان ها ، مانند آتش سوزی در مرکز پزشکی Jangseong را فراهم می کند ، به این ماده کافی است. جایی که 22 نفر درگذشتند. . با توجه به اینکه میزان عود در سوانح صنعتی 98٪ است (از سال 2017) ، باید یک بند برای ارزیابی پیوند علی برای شرکتهایی که در آنها تصادفات به طور مکرر یا حوادث پنهان رخ می دهد ، معرفی شود اما این نیز حذف شد. به طور کلی ، مجازات کاهش یافت و در مورد جریمه ها ، با عدم تعیین حد پایین ، مسئولیت کاهش یافت ، به طوری که هیچ کس نمی توانست از اخبار تصویب این قانون توسط افراد معترض در شورای ملی ، بخندد. در 8 ژانویه ، پدر لی هان بیت ، لی یونگ وانگ ، خواستار کشته شدگان در بلایای صنعتی و مدنی شد و گفت: “روز تاریخی که قانون مجازات شرکتی برای بلایای جدی به اجرا درآمد ، مرگ و ارادت خانواده داغدار است. این امکان وجود داشت زیرا وجود داشت.

آقای Misuk Kim “آغاز ، نه پایان”

همانطور که کیم می سوک ، مادر مرحوم کیم جونگ گون ، گفت: “قانون ایجاد شده است ، این پایان نیست ، بلکه آغاز آن است” ، بنابراین باید از قانون استفاده شود تا م .ثر باشد. بیایید یادآوری کنیم که حتی قانون ایمنی و بهداشت شغلی ، که پس از 28 سال به طور قابل توجهی در نتیجه “مبارزه با کیم جونگ گون” تجدید نظر شد ، تجدید نظر و خنثی شد. در حال حاضر یک ضد حمله از دنیای تجارت وجود دارد. هو-جوان جو ، رهبر نیروی مردمی ، در مورد قانون اضافی صحبت كرد و گفت: “من هرگز قبول نكردم كه قانون فاجعه بزرگ را تصویب كنم” در جلسه با یك گروه اقتصادی. این اعلامیه ای است که باعث می شود قانون نسبت به قانون فعلی کمتر موثر باشد. اول ، مواردی که به آیین نامه اجرا سپرده شده است ، مانند بیماری های شغلی ، باید به درستی معرفی شوند. اول از همه ، لازم است برای بازنگری در لایحه بازنشسته اقدام شود تا این قانون در مشاغل زیر 5 نفر اعمال شود.شبکه حقوق بشر میونگ سوک ، یک فعال دائمی

<한겨레21>لطفا همراه باشید

با قدرت اسپانسرها و مشترکان ساخته شده است. روزنامه نگاری با کاهش شدید درآمد تبلیغات در بحران است. فقط مالی مستقل چهره جامعه ما را آشکار می کند و منجر به گزارش های عمیق می شود که جامعه بهتر را پیشنهاد می کند. ما انتظار داریم اسپانسرها روی ارزش و آینده سرمایه گذاری کنند.

سوال
بخش نشر و بازاریابی Hankyoreh 21 (0243-710-0543)
پشتیبانی می کند
https://cnspay.hani.co.kr/h21/support.hani
اشتراک در
http://bit.ly/1HZ0DmD
برنامه تلفنی (پرداخت ماهانه موجود است) 1566-9595



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *