Add your content here
Add your content here

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

[ad_1]

در تاریخ 5 ژوئیه سال 2020 ، اتحادیه ملی پیک تماس گرفت. این یک تماس تلفنی از خواهر بزرگتر من بود که برادر کوچکتر من ، که به عنوان پیک در CJ Logistics در Gimhae ، Gyeongnam کار می کرد ، در اثر خستگی درگذشت. چند روز قبل از مرگ ، مرحوم در هنگام زایمان از درد شدید قفسه سینه رنج برد ، اما حتی نمی توانست به بیمارستان برود. این به دلیل قراردادی است که پیک تحویل داده شده توسط وی باید در آن روز تحویل داده شود و در صورت عدم تحویل مجازات باید مجازات شود. متوفی سینه های بیمار را گرفت و زایمان را تمام کرد ، فقط روز یکشنبه به بیمارستان رفت و سرانجام یک جسد سرد شد و تحویل خانواده اش شد. این آغاز “کمیته خستگی ضد کارگران” پیک است.

به منظور “تصویب قانون پیک” و نه “حسن نیت”

کمیته مقابله با کارگر پیک آغاز شد و یکی پس از دیگری داستانی دلخراش ظاهر شد. روزی که تصمیم گرفتم برای اولین بار پس از 8 سال از آغاز زایمان در Cwangju CJ به یک سفر خانوادگی بروم ، پسر 5 ساله ام که از اولین سفر خانوادگی هیجان زده بود ، او را بیدار کرد ، اما او نتوانست از خواب عمیق بیدار شوی در 8 اکتبر سال 2020 ، یک کارگر پیک که در CJ Gangbuk مشغول کار بود در حالی که سر خود را هنگام نشستن در حالی که سرش را به صندلی راننده یک وسیله نقلیه پیک خم کرده بود ، پیدا شد. پدرم در مراسم خاکسپاری فریاد زد و گفت: “مرگ پسرم باید آخرین باشد.” و چهار روز بعد ، یک پیک جوان در آژانس Jeongneung پیک Hanjin درگذشت. قبل از فوت پیک جوان ، پیام KakaoTalk به یکی از همکارانش “من خیلی محکم هستم” بود. زمانی که من در آن روز کار خود را به پایان رساندم ساعت 4:28 صبح در Kakao Talk گذراندم. هر یک داستان بسیار دلخراشی داشتند و تنها در سال 2020 ، 16 کارگر پیک از نظر خستگی “از نظر اجتماعی” کشنده بودند. شعار “دیگر بکش” از اتاق هیئت مدیره فوران کرد. به منظور جلوگیری از ازدحام مداوم کارگران پیک ، کمیته مقابله با کارگران بسته های بیش از حد کار ، اقدام مشخصی را برای مقابله با کار طولانی مدت که عامل اصلی خستگی است ، از طریق “قوانین و سیستم ها” به جای “حسن نیت” انجام داده است. تصویب سریع قانون توسعه صنعت خدمات لجستیک (همچنین به عنوان قانون تأمین بسته شناخته می شود) ، که توسط شورای ملی در حال بررسی است ، و راه اندازی یک مکانیسم گفتگوی اجتماعی که در آن “کارگران / مصرف کنندگان / خصوصی / دولت / شورای ملی “ممکن است این را تکمیل کند. این ساختاری است که حل مشکل خستگی کارگران پیک را فقط با توافق نامه بین پیک و کارگران پیک دشوار می کند ، زیرا تولید کنندگان کالا ، فروشندگان ، مصرف کنندگان ، شرکت های پیک و پیک درگیر هستند. سازوکار گفتگوی اجتماعی ، که ذینفعان در آن شرکت داشتند ، پیش شرط اساسی بحث عملی و پیشرفت بود. حمایت و پشتیبانی مردم ادامه داشت و واکنش داغ بود. گروهی از شهروندان برای حمایت از کارگران پیک تشکیل شده اند و هشتگ “ممکن است دیر شود” به طور گسترده ای در سرویس شبکه های اجتماعی (SNS) گسترش یافته است. با حمایت مردم ، سرانجام سازمان اجماع اجتماعی در 7 دسامبر سال 2020 در مجلس شورای ملی آغاز به کار کرد. نمایندگی دولت توسط وزارت زمین ، زیرساخت و حمل و نقل ، وزارت اشتغال و کار ، کمیسیون تجارت عادلانه و مرکز دوستی و همچنین ارائه دهندگان عمده مانند شورای ملی ، سازمان های مصرف کننده ، شرکت های خرید آنلاین و شرکت های پیک و کمیته های متقابل متقابل.

گامی در جهت آزادسازی “کار طبقه بندی شده” که 28 سال است رایگان است

اولین جلسه بدون مشکل پیش رفت. با توجه به مشکل طبقه بندی کارها ، که مهمترین دلیل کار طولانی کارگران پیک عنوان شده و منجر به خستگی شد ، سازمانهای شرکت کننده ، از جمله ارائه دهندگان خدمات پیک ، به توافق ارزنده ای رسیدند تا مسئولیت مصرف کننده را نشان دهد. از جلسه دوم ، اوضاع به سرعت تغییر کرد. گروه ارائه دهنده پیک جایگزین مذاکره کنندگان شد و کل توافق نامه اول را انکار کرد. گفته می شود اصطلاحی که خود عملیات مرتب سازی را انکار می کند ، تحویل / رسید تحویل بسته است ، در حالی که راننده پیک اصرار دارد که عملیات مرتب سازی به عهده تأمین کننده است. وی همچنین اشاره کرد که قبل از بحث در مورد مسئولیت فرآیند مرتب سازی ، لازم است ابتدا در مورد افزایش هزینه های تحویل بحث کنیم. جریان عظیمی از پیک ها وجود داشت که به “علاقه ای به آتش نمک ندارند ، بلکه فقط خاکستر” هستند. با این حال ، موقعیت شرکت های پیک متناقض بود. شعار “دیگر بکش” دوباره به صحنه آمد و اتحادیه پیک ملی چاره ای جز تصمیم گیری در مورد اعتصاب اجتماعی برای زندگی نداشت. در 10 ژانویه 2021 ، صدها وسیله نقلیه در تئاتر اتومبیل Cheonan در استان چونام جمع شدند. اعتصاب عمومی اجتماعی به اتفاق آرا از طریق کنفرانس جایگزینی که از طریق محل قرارگیری در ماشین برگزار شد ، حل شد. در دو روز 20 تا 21 ژانویه ، رأی موافق و مخالف اعتصاب همه اعضا با 97٪ مشارکت و 91٪ تأیید غالب بود. این نتیجه عصبانیت در سایت بود ، جایی که عجیب نبود اگر یک همکار در کنار من در هر زمان فوت می کرد ، و همه چیز بد ، 7 ساعت کار رایگان و نتیجه خان. در سپیده دم 21 ژانویه ، وزارت زمین ، زیرساخت و حمل و نقل و پیک ها دریافتند که مرتب سازی بر عهده مصرف کنندگان است. با احتساب ممنوعیت تحویل شبانه و کاهش ساعت کار ، سرانجام توافق نامه اول توسط هیئت اجماع اجتماعی منعقد شد زیرا پیک بیش از حد کارگروه را تأیید کرد. بزرگترین مشکل صنعت تحویل بسته و این رشته ، که مانند اسب درهم پیچیده به نظر می رسید ، لحظه تاریخی دستیابی به توافق از طریق گفتگوی اجتماعی و مذاکرات خاص صنعت بود. این صفحه اصلی کنفرانس مطبوعاتی کارگروه مرگ های وامانده است که نتایج را گزارش می دهد. جدی گفتم بدون حمایت و حمایت مردم ، به سختی می توان این آزادی را در کار طبقه بندی ارائه کرد ، که 28 سال کار رایگان بوده است. بگذارید در این صفحه حاضر شویم تا بار دیگر تشکر کنیم: مسئله اجرای توافق نامه به همان اندازه توافق مهم است. کارگران پیک به طور واضح رفتار پیک های گذشته را به یاد می آورند ، وقتی با گفتن “از دوش گرفتن خودداری کنید” قول های خود را می زدند. به همین دلیل نقش فعال دولت و شورای ملی که گفتگوی اجتماعی را انجام داده اند مورد نیاز است.

برای حذف “حاشیه عقب” و افزایش هزینه های تحویل

جای تعجب نیست که شرکت های پیک تمایلی به قول خود در مورد “اعزام جداگانه کارکنان مرتب سازی” ندارند. محیطی در حال ایجاد است که اتحادیه ها مجبور به اعتصاب عمومی اجتماعی می شوند. اکنون ، در 17 فوریه ، گفتگوی اجتماعی دوم به طور جدی آغاز می شود. در جلسه دوم ما به طور عمده اقدامات مربوط به کاهش مقدار محموله را مورد بحث قرار خواهیم داد ، که پیش شرط کاهش ساعت کار کارگران پیک ، افزایش هزینه های حمل و نقل برای حفظ درآمد و اقدامات متقابل برای هزینه های ورودی مرتب سازی کار از پیک ها است. برای این منظور ، ساختار معاملات را در بازار تحویل بسته غیر عادی بهبود بخشیده ایم ، به عنوان مثال ، ممنوعیت حاشیه سفید برای شرکت های خرید آنلاین (دریافت 2500 درآمد حاصل از تحویل بسته از مصرف کنندگان و پرداخت فقط 1700 پیک برنده و 800 سود به عنوان این مسئله باید فراتر از اضطرار ذینفعان باشد و نیاز به رضایت کل مردم دارد ، اما 73.9٪ از مردم قاطعانه به حمایت عمومی معتقدند که موافقت خود را برای افزایش هزینه تهیه بسته ها برای بهبود درمان رانندگان پیک اعلام می کنند (مطالعه حقوق مدنی کمیسیون در نوامبر سال 2020) و قصد دارد سفری طولانی را برای بهبود سایت تحویل بسته انجام دهد. “یک پیک روشن و سالم پیک محموله ها را با خیال راحت به مردم تحویل می دهد و انتظار دارم که در پایان مدت نقطه پایان اینگونه باشد.جین کیونگ هو ، معاون ارشد اتحادیه پیک

<한겨레21>لطفا همراه باشید

با قدرت اسپانسرها و مشترکان ساخته می شود. روزنامه نگاری با کاهش شدید درآمد تبلیغات ، در بحران است. فقط امور مالی مستقل چهره جامعه ما را آشکار می کند و منجر به پوشش عمیق جامعه بهتر می شود. ما انتظار داریم اسپانسرها روی ارزش و آینده سرمایه گذاری کنند.

سوال
بخش نشر و بازاریابی Hankyoreh 21 (0243-710-0543)
پشتیبانی می کند
https://cnspay.hani.co.kr/h21/support.hani
اشتراک در
http://bit.ly/1HZ0DmD
برنامه تلفنی (پرداخت ماهانه موجود است) 1566-9595



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *