جامعه: جامعه: اخبار: Hankyoreh 21


پسرم که دانش آموز دبیرستان است با تلفن همراه زندگی می کند. حتی اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید ، تمام روز تلفن خود را تماشا می کنید. حتی وقتی برای غذا خوردن سر میز می آیم ، حتی به سایر اعضای خانواده نگاه نمی کنم. من فقط به تلفن همراهم نگاه می کنم ، بنابراین نمی دانم از دهان یا بینی برنج می خورم. صداهای KakaoTalk به طور مداوم زنگ می خورد و او مشغول تماشای خدمات شبکه های اجتماعی دیگران (SNS) است. بالاخره مادرم جیغ کشید. “اگر با مادر و تلفن همراه خود به آب بیفتید ، چه کسی اولین کسی را دریافت می کند؟” با کمال تعجب ، پسرم نتوانست بلافاصله جواب دهد.

موجودات مرتبط با متصل

در مورد بزرگسالان نیز همین طور است. هر کسی که باشد به شبکه متصل است. شما می توانید بلافاصله به KakaoTalk یا SNS در کلمه “اتصال” فکر کنید ، اما نه تنها افراد ، بلکه همچنین محتوا. YouTube دائماً مرا به صورت توصیه به جایی پیوند می دهد. ‘ این “اجبار” نیست. در صورت عدم پذیرش ، بلافاصله توصیه دیگری صادر می شود. سپس ، در برخی از مواقع ، وقتی چیزی جذاب و جذاب ظاهر می شود ، می توانم دوباره اتصال برقرار کنم. این احساس که من با چیزی در ارتباط هستم به فرد احساس ثبات هستی شناختی می دهد. برخلاف آفلاین ، حس ثبات هیچ “فشاری” ندارد. مدت ها پس از یک فاجعه “همه ما موجودات متصل هستیم”. از این عبارت برای تأکید استفاده می شود که در هنگام بلایی مانند کرونا 19 نمی توانید به تنهایی در امان باشید و همه باید در امان باشند. این بدان معناست که تا زمانی که با هم زندگی می کنیم ، می توانیم با انجام مسئولیت ها و اخلاق خود در قبال یکدیگر ایمن باشیم. حقیقت این گزاره این است که این جمله “همه ما به هم پیوسته نیستیم” بلکه “همه ما در هم تنیده ایم”. صرف نظر از اراده خودم ، من به شخصی متعهد هستم. وقتی با دوستانم در KakaoTalk پشت میز صحبت می کنم ، من موجودی “متصل” هستم ، اما به خانواده ای که با هم غذا می خورند “متصل” هستم. من به عنوان یک موجود درهم تنیده ، باید کاری را که نمی خواهم انجام دهم. شما باید به س questionsالات والدین خود در جدول پاسخ دهید. هنجارهای این رابطه وجود دارد و من وظیفه اخلاقی دارم که طبق آن رفتار کنم. موجودات درهم تنیده بیش از هر چیز خسته کننده و خسته اند. یکی از ویژگی های ارتباطات آنلاین این است که انسانهایی را که “موجودات متصل” لعنتی هستند ، به “موجودات متصل” تبدیل کرده است. شما باید به KakaoTalk پاسخ دهید ، “مانند” مقاله ای را که خوانده اید کلیک کنید و حتی در مورد آن نظر دهید. اما لازم نیست فوری باشد. والدینی که می پرسند امروز روی میز مدرسه چه اتفاقی افتاده باید فوری جواب بگیرند ، اما اگر می خواهید بدون خواندن KakaoTalk صبر کنید ، می توانید آنها را بخوانید و به آنها پاسخ دهید. اکنون محتوا در پنجره اعلان ها حمل می شود ، بنابراین می توانید بدون نیاز به نشان دادن خواندن آن ، آن را مشاهده کنید. “مثل” نیز می تواند بعد از یک روز شیرین باشد. زمان هایی وجود دارد که اظهار نظرهای دیرهنگام کاملاً دلپذیر هستند. به این ترتیب ، میزان آزادی افراد در شبکه آنلاین به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

جامعه گرا برای همبستگی

با افزایش آزادی ، جایی برای اقدامات جسورانه تر وجود دارد. به صورت آنلاین ، احتمال و روش برقراری ارتباط با افرادی که نیتشان یکسان است ، مانند افرادی که من می خواهم و کسانی که فکر یا سلیقه آنها یکسان است ، به جای افرادی که نمی خواهم ، به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اگرچه تفاوت در درجه ها وجود دارد ، جوامع آنلاین باند مدار هستند. در گذشته ، من هرگز با افرادی که در آن زندگی می کنم روبرو نمی شوم. بیشترین تأثیر این امر در همبستگی انسانی این است که نیتی که در گذشته “منزوی” شده بود اکنون می تواند به هر طریقی به هم پیوند خورده و امکان “فعالیت” در وی را فراهم کند . در گذشته اقلیت ها چاره ای جز انزوا از محل زندگی و کار خود نداشتند. LGBTQ نماینده است. فکر می کردم تنها من آنها را کنترل می کنم ، بنابراین احساس تنهایی وحشتناک وحشتناکی است. به همین دلیل ، افراد LGBTQ سعی کردند از پرچم استفاده کنند و با افرادی مانند آنها در شهرهای بزرگ بیرون بروند. تنها راه برای شکستن حس انزوایی که در میان موجودات درهم تنیده احساس می شود ، رفتن به “مکانی” است که بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. آنلاین این وضعیت را به طرز چشمگیری تغییر داده است. منطقی است که می توانید با هر کسی ارتباط برقرار کنید ، فارغ از اینکه کجا باشید. حداقل او به من اجازه داد با افرادی مثل من ارتباط برقرار کنم ، ارتباط برقرار کنم و کاری انجام دهم. حتی اگر کسی را در نزدیکی خود ندارید ، روشن کردن یک برنامه دوست یابی می تواند باعث شکایت شما از هزاران مایل دورتر شود. در حقیقت ، شخصی که من می شناسم گفته است که بعضی اوقات من یک برنامه دوست یابی را در یک شهر کوچک در جنگل های اندونزی روشن می کردم و “سرانجام” به افراد دگرباش جنسی ساکن ایالات متحده متصل شدم که در آن زمان از شهر خود بازدید کردند این از این نظر “یک واقعه” است. دلیل آن این است که از لحاظ هستی شناختی ثبات و وجود انسان بسیار مهم است. وقتی فکر می کنم تنها نیستم و قصدم عجیب و غلط نیست ، می توان با نشاط و سرزندگی زندگی کرد. این به این دلیل است که از طریق ارتباط و اجتماع ، “حقیقت” وجود به دست می آید. وقتی توجیهی برای جهت گیری از طریق اتصال دریافت می کنیم ، سعی می کنیم چیزی را در میان این افراد جستجو و ترویج کنیم. جامعه نقطه آغاز یک زندگی فعال است که در آن افراد تشخیص می دهند خودشان را تشخیص می دهند و با پیگیری معنادار در روابط خود با دیگران ، ایجاد چیزهای جدید. به طور طبیعی ، مردم در تجربه این جوامع غوطه ور می شوند. این به این دلیل است که زندگی من به عنوان یک فعالیت وجود دارد که ارزش وجود انسان است.

وقتی عقیده مورد انتقاد از حمایت افراد معدودی برخوردار است

ملاقات با شخصی که همان گرایش من در “شبکه گسترده” است و به شدت متحد است. و به زندگی فعال در آن “وفادار” باشیم. به گفته جامعه شناس سیگموند باومن ، هرچه این روند قویتر باشد ، جامعه قبیله ای تر می شود. این همبستگی شهروندان آزاد گرا نیست ، بلکه به یک قبیله قبیله ای بسته تبدیل می شود که اختلافات را تحمل نمی کند و بدون تحمل اختلافات در جنگ با جهان خارج است. بسته ترین قبیله در شبکه گسترده یافت می شود. از یک سو ، زندگی فعال به افراد منزوی برمی گردد ، اما از سوی دیگر ، زندگی فعال نیز با جهت گیری ضد انسانی و ضد اجتماعی صورت می گیرد. بدیهی است که نظرات یا تمایلاتی که باید منزوی و یا مورد انتقاد شدید قرار گیرند مربوط به شخصی در جایی در کره زمین است و بدون توجه به جهت گیری آنها قابل توجیه است. کسانی که به هم پیوند می خورند و تأیید می کنند ، تمایل خود را برای تحقیر و دشمنی جهان ، ابزار سازی و نابودی دیگران توجیه می کنند. اخبار جعلی ، که یک مشکل است ، همچنین یک تجربه قوی در جامعه است ، نه از کاربران شخصی به عنوان افراد. مثل خواندن روزنامه کاغذی در گذشته ، خواندن اخبار ، نشستن تنها در کتابخانه و دیدار با دنیا نیست. خواندن خبر او را شخصی کرد. اما اکنون اخبار جعلی در وب در جامعه در حال گسترش است. بعلاوه ، حتی اگر صریحاً در “خواندن” اخبار جعلی نقش نداشته باشید ، این “اتصال” ، “اتصال” ، تجربه جامعه و حرکت است. این به خواننده احساس قوی از ذهنیت در جامعه و تاریخ می بخشد. هرچه بیشتر فعال شوند ، زندگی دیگران خطرناک تر شده و دنیا نابود می شود. به طور خاص ، این موجودات جنایتکار نه تنها برای وفاداری به یکدیگر رقابت می کنند ، بلکه برای “بدست آوردن پول” یا “بافتن” افراد مرتبط با خود به جامعه “جنایت” می کنند. ما قبلاً این موضوع را بارها و بارها در اینترنت در کره و در حملات تئوریسین های توطئه گرای راست افراطی آمریکایی به پایتخت دیده ایم. این شبکه در آزادسازی مردم و اقلیت ها از انزوا نقش داشته است. این طراحی شده است تا از “تعریق” سرکوبگر به “پیوند” فعال برسد. در عین حال ، برخی از گرایش های مردم برای کسب مشروعیت از طریق روابط دشوار از انزوا از طریق شبکه خلاص نمی شوند ، بلکه داوطلبانه به عنوان قبایل قبیله ای در شبکه “حفظ می شوند”. وقتی این اتفاق می افتد ، مردم از جامعه ای که “در این طرف” است جدا نمی شوند ، بلکه داوطلبانه خود را به جامعه محدود می کنند و در جامعه ای غیبت می کنند. حتی اگر جهت گیری ضد اجتماعی / ضد انسانی زودتر ذکر نشده باشد ، این یک پدیده رایج است.

این یک مشکل آنلاین یا آفلاین نیست

این خطرناکترین حالت زمانی خطرناک است که فقط محدود به جامعه ای شود که مشروعیت آنها را تأیید کند. آنلاین فرصت را بسیار افزایش داده است ، اما این موضوع به صورت آنلاین یا آفلاین نیست. نکته این است که برای یک شخص توجیه نباید به همین راحتی اتفاق بیفتد. اقلیت هایی که “منزوی” شده بودند مجبور شدند بارها و بارها از این موجود عجیب بپرسند: “آیا من حق وجود دارم؟” این مسئله در مورد مشروعیت خود باعث شد اقلیت ها دائماً مانند دیگران در جامعه با اختلافات خود روبرو شوند. این رنج اقلیت و یک “امتیاز” اخلاقی بود. (البته از این نباید برای عاشقانه جلوه دادن رنج اقلیت استفاده کرد.) از طرف دیگر ، مشکل اصلی توده ها / بسیاری از مردم این است که آنها وجودشان را خیلی راحت و بدون هیچ مشکلی توجیه می کنند. هرچه مشروعیت خود را کاملاً تأیید کنید ، دیگری و جهان از دید شما محو می شوند. این بدان دلیل است که فقط دیگری بودن دیگری از یکی می پرسد که آیا وجود او موجه است؟ تصویب بیش از حد آسان مشروعیت ، خشونت اخلاقی علیه دیگری است ، خواه آن دیگری باشد یا خود آن. فعالیت رابطه باعث شادی فرد می شود. اطمینان از مشروعیت زندگی بی نهایت حس ذهنیت و حضور را افزایش می دهد. این بهانه شادی آور برای خودتان. این یک فاجعه اخلاقی است. دلیل این امر این است که هرچه ارجحیت برای رابطه قوی تر باشد ، برابری بیشتری جستجو می شود و دیگری رد می شود. همانطور که امانوئل لویناس گفت: “زندگی یک انسان واقعی زندگی بیدار شده توسط دیگری است.” اگر مشروعیت خود را تکان ندهید ، شخص مقابل ، شما و جهان در معرض خطر هستند. دلیل آن این است که آنها به شخصی تبدیل می شوند که بهانه دیگران را به جای خودشان می پرسد و قضاوت می کند. چه آنلاین و چه آفلاین ، شیطان در آنجا متولد می شود.جامعه شناس کیهو ام * تاریخچه جلد – بومی آنلاین تنهایی انسان
http://h21.hani.co.kr/arti/SERIES/2337/

<한겨레21>لطفا ، ص

با قدرت اسپانسرها و مشترکان ساخته می شود. روزنامه نگاری با کاهش درآمد تبلیغات در بحران است. فقط امور مالی مستقل چهره جامعه ما را آشکار می کند و منجر به پوشش عمیق جامعه بهتر می شود. ما انتظار داریم اسپانسرها روی ارزش و آینده سرمایه گذاری کنند.

سوال
بخش نشر و بازاریابی Hankyoreh 21 (0243-710-0543)
پشتیبانی می کند
https://cnspay.hani.co.kr/h21/support.hani
اشتراک در
http://bit.ly/1HZ0DmD
برنامه تلفنی (پرداخت ماهانه موجود است) 1566-9595