Add your content here
Add your content here

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

جهانی عمومی: جهان: اخبار: Hankyoreh 21


چندین حادثه غیرقابل تصور گذشته و رئیس جمهور آمریكا جو بایدن روی كار آمده است. جامعه بین المللی که در چهار سال رئیس جمهور دونالد ترامپ بوده است ، انتظار زیادی از تغییر رئیس جمهور بایدن دارد که ایالات متحده ایجاد خواهد کرد. در مقایسه با رئیس جمهور ترامپ ، که پیش بینی آن دشوار بود ، خود رئیس جمهور بایدن و سیاستمداران اصلی او پیش بینی زیادی را در جهت دیپلماسی و امنیت آمریکا ارائه می دهند.

برخلاف زمان اوباما ، ارتقا stable پایدار سیاست محدود است

رئیس جمهور بایدن در حال حاضر در مورد وظایف اصلی مانند بازگشت به جامعه بین المللی ، تمرکز بر دیپلماسی چندجانبه ، بازگرداندن توافق نامه تغییر آب و هوا و مذاکرات هسته ای ایران صحبت می کند. بعلاوه ، انتظار می رود دولت بایدن مسئله چین را در اولویت مسائل دیپلماتیک و امنیتی قرار دهد. پیش از این ، کورت کمبل ، که سیاست “تعادل مجدد آسیا” را برای دولت باراک اوباما ایجاد کرد ، به عنوان هماهنگ کننده کاخ سفید هندو-اقیانوس آرام تازه تاسیس ، معاون سابق وزیر امور خارجه در شرق آسیا و اقیانوسیه منصوب شد. این امر به طور نمادین نشان می دهد که دولت بایدن تا چه اندازه بر سیاست چین تمرکز کرده است ، اما در حقیقت به نظر می رسد پیگیری سیاست چین در ابتدای دوره کار ساده تر از سایر سیاست ها باشد. یکی از دلایل واقعیت های سیاسی در ایالات متحده است که دولت بایدن با آن روبرو خواهد شد ، که در مقایسه با دولت اوباما در یک فضای سیاسی دشوار است. بر خلاف گشودن دولت اوباما ، حزب حاکم دموکرات با 58 کرسی از 100 کرسی سنا اکثریت پایداری را در اختیار داشت ، دولت بایدن در انتخابات سال 2020 به سختی به اکثریت سنا تبدیل شد. (نقض رفتار قانونی پارلمان از طریق بحث های نامحدود ) با تعداد فعلی کرسی های سنا ، تنها چیزی که دولت بایدن می تواند به طور پیوسته دنبال کند این است که تا چه حد می تواند به راحتی تصویب سنا را برای تعیین سمت های اصلی مانند کابینه کسب کند. علاوه بر این ، نیروهای حزبی که مایل به پیشبرد برنامه های مترقی در سنا و مجلس نمایندگان هستند ، می توانند انتخاباتی را انجام دهند (رأی به تصمیم گیری) و دولت بایدن را ملزم به پیشبرد برنامه مترقی و استخدام کارکنان مترقی کنند. تعریف دستور کار ادغام داخلی کار آسانی نیست. مهمتر از همه ، موفقیت یا عدم موفقیت دولت بایدن به سرعت کنترل اوضاع تاج 19 در ایالات متحده بستگی دارد. در جریان انتخابات سال 2020 ، بایدن و حزب دموکرات به شدت از پاسخ ترامپ به کرونا 19 انتقاد کردند ، بنابراین آنها باید نشان دهند که پس از به دست گرفتن قدرت اوضاع تغییر خواهد کرد. با این حال ، اقدامات سیاسی زیادی برای پاسخ رئیس جمهور فدرال ایالات متحده به طور مستقیم به تاج 19 انجام نشده است.

اولویت و امنیت دیپلماتیک چین

استیضاح ترامپ که با آشوب های 6 ژانویه در کنگره آغاز شد نیز ناپایدار است. دولت بایدن تلاش خواهد کرد سیاست های خارجی مختلفی را که در دوران ریاست جمهوری ترامپ در سال های اولیه ساخته شده بود ، بازگرداند ، اما فضای سیاسی در سال های اولیه ، مانند ترکیب سنا و استیضاح رئیس جمهور سابق ، احتمالاً مانع از روند بازیابی سیاست خارجی. پس از آن دشوار است که بتوان سیاستی را پیش بینی کرد که با مخالفت شدید حزب جمهوری مواجه شود. همانطور که در این انتخابات مشاهده می شود ، در شرایطی که دیدگاه های مردم آمریکا به نصف کاهش یافته است ، فشار بر برنامه ای که به وضوح نشان دهد درگیری چریکی است ، ناگزیر برای رئیس جمهور بایدن ، که در تلاش برای وحدت است ، سنگین است. بنابراین مسئله چین با در نظر گرفتن اهداف سیاسی و واقعیت پیشبرد سیاست برای دولت بایدن ، موضوعی مناسب برای پیگیری در ابتدای دوره وی است. درگیری بین ایالات متحده و چین احتمالاً ادامه خواهد داشت ، نه به دلیل برداشت منحصر به فرد دولت ترامپ از چین ، بلکه به دلیل برداشت انباشته شده از چین در ایالات متحده از سال 2000 است. بعلاوه ، مشکلات موجود بین دو کشور اختلاف در درک مشکلات خاص نیست. از آنجا که از سیستم های مختلف سیاسی دو کشور نشات می گیرد ، پیشنهاد راه حل دشوار است مگر اینکه مشکل اصلی حل شود. به نظر می رسد که ایالات متحده تصمیم گرفته است که کار با چین به دلیل تفاوت عمده سیستم با چین در حال حاضر دشوار است. در حقیقت آنچه مهم است این است که در این دیدگاه تفاوتی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان وجود ندارد. ایالات متحده که از قبل به تجمع نظامی چین مشکوک بود ، سیاست های دفاعی را آماده کرده و انتظار می رود که دولت بایدن تسریع شود. در اوایل سال 2021 ، ایالات متحده سعی خواهد کرد از نظر سیاسی و نظامی جبهه متحد با چین ایجاد کند. از نظر سیاسی ، بسیار محتمل است که حمایت سیاسی از همبستگی ضدچینی از دموکراسی های تبلیغ شده توسط ایالات متحده و پیوستن به استراتژی نظامی آمریکا علیه چین مورد نیاز باشد. به طور خاص ، ما می توانیم برای تقویت همکاری های امنیتی بین ایالات متحده و کره فراخوانده شویم. ایالات متحده نگرانی ها را در مورد بی توجهی ترامپ به متحدان آسیایی خود و همکاری های امنیتی منفعل کره ابراز کرده است. علاوه بر این ، تصوری وجود دارد که کره دلایلی در رابطه با موضوع همکاری های امنیتی کره-آمریکا و ژاپن دارد. در سالهای اخیر ، روابط کره و ژاپن به دنبال صدور رای از سوی دادگستری کره ، که مسئولیت دولت ژاپن را در قبال قربانیان “تسلی دادن زنان” به رسمیت شناخت ، وخیم تر شده است. البته ، ایالات متحده به خوبی می داند که دولت RK نمی تواند بر دادگستری تأثیر بگذارد ، بنابراین به نظر می رسد ایالات متحده خواستار اقدام فعال کره جنوبی در زمینه همکاری های امنیتی است ، به استثنای تاریخ کره و ژاپن. این روش شبیه “دو چرخ” دولت کره به موضوعات تاریخی در سطح اصولی است ، اما همکاری در سطح واقعی را تشویق می کند. لازم است این عمل عملی شود. اگر ایالات متحده همچنان اذعان کند که ما از نظر همکاری های امنیتی در منطقه منفعل هستیم ، از جمله همکاری های امنیتی کره و آمریکا و ژاپن و آموزش نظامی ، به احتمال زیاد کره فراتر از تاریخ کره و ژاپن مورد قضاوت قرار خواهد گرفت. در نتیجه ، ایالات متحده ما را به عنوان کشوری درک خواهد کرد که تصور تهدید برای چین را ندارد. بین دیدگاه ما در مورد محدود کردن نقش اتحاد به شبه جزیره کره و دیدگاه آمریکا در مورد دیدن اتحاد آمریکا و کره به عنوان بخشی از استراتژی جهانی ایالات متحده تفاوت وجود دارد. ما چاره ای جز تعمیق نگرانی های ژئوپلیتیک خود نداریم.

گفتگوهای هسته ای کره شمالی و توافق در سطح ایران ممکن است باشد

دولت بایدن در چهار سال اخیر اولین قدم خود را برداشته است. موقعیت نگاه به زمان بسیار متفاوت با دولت کره است که مدت آن کمتر از یک سال و نیم باقی مانده است. اولویت های مسئله کره شمالی نیز متفاوت است. از آنجا که تیم دیپلماتیک دولت بایدن در حال مذاکره در مورد توافق هسته ای با ایران است ، انتظار می رود توافق با کره شمالی در سطح متوسط ​​به جای هسته ای سازی کامل امکان پذیر باشد. با این حال ، حتی مذاکرات هسته ای با ایران ، که سلاح هسته ای تولید نکرد ، بیش از دو سال طول کشید. اگر کره شمالی پای میز مذاکره نیاید ، زمان بیشتری برای توافق هسته ای در سطح ایران لازم است. حل این مشکل در زمان سیاسی ما مشکل است. بنابراین ، باید این اختلافات را با خونسردی تشخیص دهیم. مشاوره دقیق تر بین مراجع دیپلماتیک لازم است. مدیر وو جئونگ یوپ ، مرکز تحقیقات آمریکایی ، موسسه سجونگ

<한겨레21>لطفا همراه باشید

با قدرت اسپانسرها و مشترکان ساخته شده است. روزنامه نگاری با کاهش شدید درآمد تبلیغات ، در بحران است. فقط مالی مستقل چهره جامعه ما را آشکار می کند و منجر به گزارش های عمیق می شود که جامعه بهتر را پیشنهاد می کند. ما انتظار داریم اسپانسرها روی ارزش و آینده سرمایه گذاری کنند.

سوال
بخش نشر و بازاریابی Hankyoreh 21 (0243-710-0543)
پشتیبانی می کند
https://cnspay.hani.co.kr/h21/support.hani
اشتراک در
http://bit.ly/1HZ0DmD
برنامه تلفنی (پرداخت ماهانه موجود است) 1566-9595



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *