Add your content here
Add your content here

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

فرهنگ به طور کلی: فرهنگ: اخبار: Hankyoreh 21


در سال جدید تصمیم گرفتم فمینیسم را بخوانم. به این فکر کردم که از کجا شروع کنم و یک راهنمای شخصی پیدا کردم. این کتاب به وضوح نظریه های مختلفی را از فمینیسم لیبرال قرن نوزدهم گرفته تا پست استعمار اخیر ، عجیب و غریب و اکو-فمینیسم معرفی می کند و من فکر کردم که می توانم این را بخوانم و به مطالعه بیشتر ادامه دهم. با این حال ، این طرح از ابتدا خنثی شد. در صفحه 52 ، قفسه از لحظه ای عبور نکرد که با انتقاد آلیسون جاگر از لیبرالیسم روبرو شدم. وی انتقاد می کند که خود منطقی ، آزاد و خودمختاری که لیبرالیسم ادعا می کند خود مرد است و دوگانه گرایی هنجاری که انسان ها را به عنوان موجودات عقلانی تعریف می کند ، باعث ایجاد یک سو گرایی و بدبینی سیاسی می شود. من به امید اینکه منطقی و آزاد باشم متحیر شدم و تمام تلاشم را کردم تا با او زندگی کنم. چرا این یک مشکل است؟ آلیسون جاگر جواب می دهد. این بدان دلیل است که مردم ، همانطور که سیاست لیبرال نشان می دهد ، از بدو تولد اتم تنها نیستند ، بلکه به صورت گروهی زندگی می کنند و بدون آن زنده ماندن خود غیرممکن است. بنابراین ، انعطاف پذیری سیاسی لیبرال در تشکیل جامعه از طریق قرارداد افراد تنها با نیازهای خود ، اساساً اشتباه است. از نظر مردم ، “رقابت ، نه همکاری ، امری غیرمعمول است” ، بنابراین سیاست های لیبرال نباید توضیح دهند که چرا مردم دور هم جمع می شوند ، بلکه “چگونه و چه چیزی باعث تجزیه جوامع می شود.” درست! چرا این واقعیت طبیعی را فراموش کردم؟ من به دنبال کتابی که مدتهاست منتشرشده گشتم و سپس توانستم کتاب برجسته را از کتابخانه بردارم و شروع به خواندن آن کنم. فیلسوف نسل اول فمینیست ، آلیسون جاگر ، چهار نظریه اصلی فمینیسم را در کتاب خود تحلیل می کند: لیبرالیسم ، مارکسیسم سنتی ، آزادی رادیکال زنان و آزادی زنان سوسیالیست. به طور خاص ، او به هر نظریه در مورد طبیعت انسان توجه می کند ، زیرا درک جامعه انسانی و چشم به دیدن تناقضات و تصمیمات جامعه بسته به نوع درک او از مردم ، توجه می کند. وی بیشترین انتقاد را نسبت به لیبرالیسم دارد ، که ماهیت انسان را ویژگی فردی ، مستقل از زمینه اجتماعی می داند. این بدان دلیل است که انسان از شرایط بیولوژیکی و زمینه های اجتماعی عاری نیست و حتی رفتارهایی مانند پرورش و پرورش کاملاً طبیعی نیست. طبیعتاً تمایز بین حوزه های عمومی و خصوصی نیز اختیاری است (از آنجا که اقتصاد در یونان باستان خصوصی بود) و تقسیم کار بر این اساس اساس سلطه مردان است که تبعیت زنان را تعمیق می بخشد. برای خاتمه بخشیدن به این رابطه مسلط – تابع ، او بر دموکراسی تولید مثل اصرار ورزید ، که تقسیم کار جنسی را در همه حوزه های زندگی از موقعیت آزادی سوسیالیستی زنان حذف کرد. وی می گوید که ظلم و ستم باعث ایجاد زنان “زن” و کودکان “کودک” شده است و دموکراسی در برابر این ستم مستلزم مشارکت برابر زنان و کودکان است. همه موجودات ، چه زن و چه کودک ، مالکیت ندارند ، بلکه اعضای یک رابطه تعاملی هستند. وقتی نوشته های آلیسون جاگر را می خواندم ، صدای عصبانیت از سو abuse استفاده و مرگ یونگ یین بلند شد. واکنش جدید نسبت به وقایع تکراری نسبتاً عجیب است. بیایید “فداکاری” را که به عنوان یک انسان بد به کار می رود ، متوقف کنیم. اگر واقعاً می خواهید سو ab استفاده ها را متوقف کنید ، باید برای دموکراسی مبارزه کنید که اعمال و مسئولیت های همه را به رسمیت بشناسد. دموکراسی عدالت است. کیم لی کیونگ

<한겨레21>لطفا همراه باشید

با قدرت اسپانسرها و مشترکان ساخته می شود. روزنامه نگاری با کاهش شدید درآمد تبلیغات در بحران است. فقط مالی مستقل چهره جامعه ما را آشکار می کند و منجر به گزارش های عمیق می شود که جامعه بهتر را پیشنهاد می کند. ما انتظار داریم اسپانسرها روی ارزش و آینده سرمایه گذاری کنند.

سوال
بخش نشر و بازاریابی Hankyoreh 21 (0243-710-0543)
پشتیبانی می کند
https://cnspay.hani.co.kr/h21/support.hani
اشتراک در
http://bit.ly/1HZ0DmD
برنامه تلفنی (پرداخت ماهانه موجود است) 1566-9595



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *