Add your content here
Add your content here

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

کنفرانس “ارزیابی گفتمان اسلام در قرآن در مورد فقه” توسط SAU – Net Gaste

[ad_1]

كنفرانس ارزيابي كشف اسلامي قرآن در مدت فيچيه برگزار شد

روز چهارشنبه ، کنفرانسهایی در دانشکده الهیات دانشگاه ساکاریا ، عضو دانشکده الهیات در دانشگاه هیت ، پروفسور دکتر. کنفرانسی برای ارزیابی گفتمان اسلام قرآن در مورد روش فقه توسط کاشف حمدی اوکور برگزار شد.

مجری استادی از دانشکده الهیات. دکتر این برنامه که توسط عثمان گومن ساخته شده بود ، به طور مستقیم از کانال یوتیوب دانشکده الهیات SAU پخش شد. پروفسور دکتر گومن گفت برخی از کنفرانس های برنامه ریزی شده برای ترم بهار سال تحصیلی گذشته به دلیل همه گیری لغو شد ، اما آنها تصمیم گرفتند فعالیت های خود را در سال جاری ادامه دهند ، البته در یک فضای مجازی. پروفسور دکتر گومن با ارائه اطلاعات مختصر در مورد موضوع کنفرانس خاطرنشان کرد که به ویژه پس از سال 2000 ، با استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی ، گفتمان قرآن کریم جذب هواداران را آغاز کرد. دکتر پروفسور انسانی پس از دادن اطلاعات در مورد زندگی نامه کسیف حمدی اوکور ، سخنان خود را تمام کرد.

پروفسور دکتر در ابتدای سخنان خود ، کاشف حمدی اوکور ، پروفسور دکتر در شخص عثمان گومن ، وی از دانشکده الهیات دانشگاه صوفیا برای این فرصت تشکر کرد و گفت که ادامه کار علمی با استفاده از امکانات تکنولوژی قابل تحسین است. در چنین محیطی با اشاره به اینکه از زمانی که مسلمانان برتری سیاسی و نظامی خود را در جهان از دست دادند ، موضوعاتی از جمله چرا این کارها اشتباه می شود ، کجا اشتباه کردیم را در دستور کار خود قرار دادند. دکتر خواننده گفت که از آنجا که دو منبع اصلی مشروعیت در جهان اسلام دین و درک آنها از دین است ، آنها شک می کنند که آیا اشتباهات مسلمانان در این مرحله است. اوکور با بیان اینکه این س ofال که چگونه می توانیم از این وضعیت خلاص شویم ، با بازگشت به قرآن و سنت مستقیماً با از بین بردن دانش قبلی پاسخ می دهند ، گفت: قرآن در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20. وی گفت که اکنون در کشورهای عربی مانند مصر در سطح بالایی پخش می شود.

پروفسور دکتر خواننده با توجه به این واقعیت که پیامبر (ص) تنها مرجع دانش جدید از دیدگاه دوره نوزول است ، اظهار داشت که این وحی توسط مصحف توسط نسل های آینده مشاهده شده است و این مفهوم شکل گرفته است که به نفع مرجع ختنه است. از طریق شایعات انجام شده است. در گروه هایی که در دوره های اولیه ، به شدت علیه سنت و هرتز برخاسته بودند. با اشاره به اینکه در بحث درباره مرجعیت پیامبر ، اوکور امام شافعی جیم الایم ، هیچ رویکردی وجود ندارد ، اگرچه وی با کسانی که روایاتی به نام خبر را رد کرده اند ، بحث کرده است ، هدف اصلی این گروه ها هرتز است. وی گفت كه نباید اقتدار پیامبر را انكار كند ، اما فهمیده شد كه مخالفت آنها به دلیل بی اعتمادی به برخی شایعات است. تا پایان قرن نوزدهم هرتز را می خواند. وی خاطرنشان كرد كه به راحتی می توان گفت كه مرجعیت پیامبر موضوع بحث نبوده است.

پروفسور دکتر اوکور بعدا اظهار داشت که عبدالله چکراله اف و در این دوره با بیان اینکه گروهی به نام القرآیون در هند در هند پدید آمده و می توان سید احمد خان را به عنوان اولین پیشگام این جنبش به تصویر کشید. اسامی مختلف نشان دهنده این گروه است. خوانندگان این گروه تنها ارگان قرآن و هرتز هستند. وی همچنین اظهار داشت كه پیامبر صریحاً صریح فرموده است كه صلاحیت وضع قانونی در مسئله شرعی را ندارد و آنها در تلاشند تا اعمال دینی را به طور كامل از قرآن حذف كنند ، اما این رویكرد آنها بدان معناست كه مسلمانان حتی نمی توانند در مورد نماز توافق كنند. نمازی که هر روز باید اقامه شود.

در مصر ، اوکور اظهار داشت که نامهای فردی این ایده را دارند ، به عنوان مثال ، محمد توفیق صدیق مقاله ای دارد با عنوان الاسلام هوول- قرآن وحدت اسلام فقط از قرآن تشکیل شده است. در این مقاله ، قرآن و عقل به عنوان منبع دین و هرتز ارائه شده است. وی گفت كه ادعا می شود پیامبر هیچ اختیاری ندارد.

پروفسور دکتر اوکورا ترکیه در این گفتار که برای اولین بار از دوره مشروطیت غربی ها ابراز شد ، با بیان اینکه ظهور سازمان یافته این جنبش را می توان به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن 20 برآورد ، گروه خود را وی گفت ، دلیل این امر به عنوان مفیدترین استدلال برای توجیه رویکرد آنها ، با دیدن این گفتار.

اوکور با اشاره به اینکه جنبش بازگشت به قرآن به عنوان یک تفکر سیستمی پس از افتتاح دانشکده الهیات در آنکارا در دوره جمهوری خواهان بوجود آمد ، این روند را به صورت آکادمیک پیشگام کرد. دکتر در مورد انتشار افکار حسین حسین در سطح عامه مردم برای عموم مردم ، پروفسور دکتر گفت که نام یاشار نوری اوزتورک مشهود است و برخی از دانشگاهیان در رواج بلاغت بازگشت به قرآن کمک کرده اند.

در ادامه سخنان خود ، پروفسور دکتر کسانی که از گفتار خواننده حمایت می کنند ، به قرآن بازمی گردند وی گفت که اگرچه آنها قدرت پیامبر را به میزان قابل توجهی محدود می کنند ، اما به طور کلی این اقتدار را انکار نمی کنند ، اما کسانی که دفاع می کنند گفتمان اسلامی قرآن ، از این دیدگاه دفاع می کند که همه شایعات دیگری که فقط قرآن در آنها اثبات شده است ، فقط در مطالعات اسلامی تاریخ می توانند مورد استفاده قرار گیرند. پروفسور خواننده ، پس از بحث مفصل درباره نمایندگان این دیدگاه ها و دلایل آنها ، آنها را از نظر روش فقه ارزیابی کرد.

پروفسور دکتر خواننده با جلب توجه به این واقعیت که از طریق مفهوم ناس ، از جمله قرآن و سنت ، به موضوع پرداخته می شود ، پروفسور دکتر خواننده اظهار داشت که در تعیین منابعی که فقه بر آنها استوار است ، توجه شده است دو مسئله ، مسئله اول اراده ای است که این منابع را متصل می کند ، یعنی اراده خداوند متعال ، و دیگر مسئله راهی است که این اراده به ما می رسد. در این زمینه ، خواننده می گوید که اساس سوال کلام پیامبر- رسول و قرآن و پیامبر است. وی گفت که سنت پیامبر در این بیان گنجانده شده است. از این منظر ، با جمله ای که توسط قرآن ارائه شده ، هرتز اوکور با اشاره به اینکه هیچ فرقی بین حکمی که پیامبر ارائه کرده است وجود ندارد ، می گوید که راه رسیدن سنت به ما هرتز است. وی اظهار داشت که با این وجود انتساب پیامبر در حال بحث است. دانشمندان فقهی می پذیرند که قرآن از نظر آیه و اجاز برتری دارد. پروفسور خواننده با اشاره به این واقعیت که آنها هیچ تفاوتی بین ختنه ، که پیامبر با آن متناسب است ، نمی بینند ، اظهار داشت که این روش با قرآن و روند متن سازی آن هماهنگ است و ذهنیت کلی امت را منعکس می کند. بر اساس این دلایل در مورد روش فقه ، پروفسور ریدر سخنان خود را با بیان اینکه امکان ندارد این گفتار با پارامترهای اساسی فقه سازگار باشد و حتی با درک عمومی قرآن توسط مسلمانان مغایرت داشته باشد ، سخنان خود را خاتمه داد. .

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *