7 موضوع مهمی که در تجربه مشتری در سال 2021 برجسته می شوند – Net Gaste



سال 2020 به عنوان یک سال همه گیر در تاریخ ثبت شد. سه حالت مختلف برای سال 2021 وجود دارد ، اگر همه چیز عادی شود ، مانند سال 2020 ادامه یابد یا بدتر شود. از این پس باید با آنچه در همه گیر آموخته و تجربه کرده ایم به آینده نگاه کنیم. در تجربه مشتری پس از همه گیری [https://www.wiseback.com/tr/musteri-deneyimi-nedir-nasil/] اولویت ها تغییر کرده است

همانطور که آنها در سایه همه گیر از سال 2021 استقبال می کنند ، مشاغلی که می خواهند از تجربه مشتری متمایز شوند و در سال جدید در رقابت برجسته شوند ، روی روندهای جدیدی که توسط فناوری شکل گرفته تمرکز می کنند.

راه حل مدیریت تجربه مشتری Wiseback [https://www.wiseback.com/]HASAN GENÇ ، FOUNDER PARTNER ، اطلاعاتی را درباره موضوعاتی که در سال 2021 در تجربه مشتری ظاهر خواهد شد ، ارائه داد.

تغییر شکل دیجیتال

در تحول دیجیتال که با معرفی اینترنت در دهه 1990 آغاز شد ، دیدیم که همه گیر اثر کاتالیزوری دارد. مشاغل سنتی که از دنیای دیجیتال دور می مانند ، به تحول دیجیتال هجوم آورده اند. آنها با باز کردن الگوهای تجارت الکترونیکی و برنامه های تلفن همراه که یک شبه باز می شوند ، سعی کردند بحران را به فرصتی تبدیل کنند. در همه گیری ، دیده شد که بسیاری از مواردی که گفته می شود ثابت هستند می توانند به دیجیتال منتقل شوند.

تجربه دیجیتالی ارائه شده توسط برخی از مارک ها که تجربیات عالی مشتری را در دنیای همه گیر سنتی ایجاد می کند کاملا ناامید کننده بود. ادغام فناوری به عنوان کانال فروش در تحول دیجیتال برای تبدیل شدن به یک مارک ارزشمند برای مشتری و افزایش وفاداری کافی نیست. درک صحیح عصر دیجیتال و تبدیل همه فرایندها با توجه به این پویایی ضروری است. در سال 2021 ، مشاغل باید فرآیندهای تحول دیجیتالی خود را سرمایه گذاری مجدد کرده و تجربه مشتری را در مرکز خود قرار دهند. اگر نرم افزار در قلب کار شماست ، باید یک تیم نرم افزاری با انضباط چابک و انعطاف پذیر در زمینه توسعه نرم افزار ایجاد کنید.

محصولات و خدمات بهداشتی

فاصله اجتماعی و بهداشت در همه گیر [https://www.wiseback.com/tr/hijyen-sosyal-mesafe-musteri-deneyimi/] مهمترین مباحث بودند. با شیوع ویروس کرونا ، بسیاری از چیزها در زندگی ما تغییر کرده و تغییر خواهند کرد. شما می توانید تجربه مشتری را که ارائه می دهید ، چه قبل و چه بعد از ویروس کرونا به دو قسمت تقسیم کنید. دنیای جدیدی در انتظار ماست که در آن محصولات و خدمات بهداشتی و تجربه مشتری شکل می گیرد. آیا تجارت شما برای دنیای جدید آماده است؟ آیا محصولات و خدمات خود را در مرکز تجربه مشتری خود بررسی کرده اید؟

با ویروس Kovid-19 ، که از طریق تماس نزدیک با مردم و تماس با اشیا قابل انتقال است ، بهداشت بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. ممکن است پیشنهادهای شما برای ارزش گذاری برای برند خود مانند سرعت ، کیفیت ، نوآوری در قیمت مورد توجه قرار گرفته باشد. فارغ از اینکه در کدام صنعت فعالیت می کنید ، رعایت بهداشت در درجه اول پیشنهادهای ارزشی خود اجتناب ناپذیر است.

تجربه کاری

تجربه کارکنان همه گیر [https://www.wiseback.com/tr/calisan-deneyimi-nedir-nasil-yonetilir/] یک بار دیگر ثابت شد که بسیار مهم است. برای مشاغلی که کارمندان آن راضی نباشند نمی تواند مشتریان خود را راضی کند امکان پذیر نیست. ما نمی توانیم از دشواریهای کارگرانی که باید در شرایط همه گیر برای کار به کار خود بگذرند چشم پوشی کنیم.

به این بهانه که ما منابعی برای اختصاص دادن به تجربه کارمندان نداریم ، به دلیل اینکه در یک دوره اضطراری به سر می بریم ، یک اشتباه بزرگ برای شرکت است. تجربه شما می تواند به عنوان ضعیف ترین حلقه زنجیره ای از کارمندان ، از کارکنان شما که در تماس مستقیم با مشتریان شما هستند و یا در محیط کار ، قوی باشد.

تجربه OMNI-CHANNEL

Omni-channel که یک رویکرد بازاریابی است که در آن همه کانال ها به صورت متمرکز مدیریت می شوند [https://www.wiseback.com/tr/omni-channel-musteri-deneyimi/] روشی که اکنون برای تجربه مشتری پذیرفته شده است. با همه گیری ، تجربه کانال همه کانال از اهمیت بیشتری برخوردار شد. در محیط دیجیتال ، مشاغل می توانند از طریق کانال هایی مانند برنامه های تلفن همراه ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل ، چت بات و واتس اپ با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. شرکت هایی که می خواهند تجربه مشتری غنی تری را ارائه دهند تمایل دارند از طریق همه کانال های دیجیتال با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. اگر ساختار چند کاناله ندارید ، ساختار چند کاناله شما می تواند به یک کابوس تبدیل شود. شما باید منابع لازم را برای ساختار همه کانال ها اختصاص دهید و به جای همه کانال ها ، کانال های مناسبی را برای تجارت خود انتخاب کنید.

انسان گرا و شفافیت

در عصر دیجیتال ، مصرف کنندگان همچنین این فرصت را دارند که خدماتی را که از مارک ها دریافت می کنند ، رتبه بندی کرده و این امتیازات را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اطلاعات با آزادی دسترسی به اطلاعات از همه جا دموکراتیک می شود. با این حال ، شفافیت به عنوان یک ارزش جدید در حال ظهور است. این یک عنصر تمایز نیست ، بلکه نیاز مارک ها به این عناصر جدید تحول آگاه است و از نظر فرهنگی و سازمانی با این تحول سازگار می شوند.

در نتیجه این تغییر ، فرهنگی که باید به شیوه تجارت تبدیل شود باید مصرف کننده را نه به عنوان یک مصرف کننده بلکه به عنوان یک فرد قرار دهد و این فرهنگ را در کل سازمان القا کند. بنابراین ، همه فرایندهای دیگر باید به روشی انسان محور توسعه یابد. ارتباط با مردم باید شفاف و صادقانه در همه فرآیندها منتقل شود تا بتواند ارزش جدید عصر دیجیتال را در بردارد. اطمینان حاصل کنید که فرایندهای تجربه مشتری در تجارت شما در سال 2021 مردم مدار و شفاف باشد.

حفاظت از داده های شخصی

قانون 6669 on در مورد حفاظت از اطلاعات شخصی KVKK [https://www.kvkk.gov.tr/yayinlar/KC4B0C59EC4B0SEL20VERC4B0LERC4B0N20KORUNMASI20KANUNU20VE20UYGULAMASI.pdf] این قانون از 7 آوریل 2016 به اجرا درآمد. روند برخی از مقررات انتقالی در قانون ادامه دارد. آیا فرایندهای تجارت خود را با KVKK هماهنگ کرده اید؟ آیا از داده های مشتری و کارمند محافظت کرده اید؟ آیا پیام های صادر شده توسط سازمان حفاظت از داده ها را دنبال می کنید؟ به نظر می رسد KVKK یک مسئله حقوقی است ، اما موضوعی است که با زیرساخت های فناوری آغاز می شود و همه فرایندها را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه بر نقش کنترل کننده داده برای مشاغل شما ، شرکای تجاری شما که داده ها را پردازش می کنند نیز بخشی از فرایند هستند. اگر مشتریانی در کشورهای اتحادیه اروپا دارید ، باید روی مقررات عمومی حفاظت از داده های GDPR نیز کار کنید و فرآیندهای خود را هماهنگ کنید. به یاد داشته باشید که سیاست های حفظ حریم خصوصی را که اعمال می کنید منتشر کنید.

حفاظت از سایبر

امنیت سایبری و تجربه مشتری [https://www.wiseback.com/tr/siber-guvenlik-musteri-deneyimi/] ممکن است کاملاً مخالف یکدیگر باشند. با این حال ، اگر از نظر تجربه دقیق به آن نگاه کنید ، خواهید دید که امنیت سایبری برای مشتریان یک الزام است. تمام مشتریان شما در محیط دیجیتال اهداف بالقوه حملات سایبری هستند. شما باید امنیت سایبری را نه تنها در مشاغل شخصی خود ، بلکه در کل تجربه مشتری نهایی خود ارائه دهید. شما باید مشتریان خود را به احتیاط شخصی مورد نیاز راهنمایی کنید. با توضیح تلاش های خود در زمینه امنیت سایبری به آنها نشان دهید که تجربه روان را جدی می گیرید. به زبان ساده توضیح دهید که چه اقدامات احتیاطی را انجام داده اید.

اگر کسب و کار شما بتواند یک فضای آنلاین امن را به مشتریان خود تضمین کند ، ارائه تجربه ای متفاوت از رقابت آسان تر خواهد بود.

شما نمی توانید بدون اندازه گیری رانندگی کنید

مشاغلی که با هدف تجربه مشتری بی عیب و نقص شروع به کار می کند باید از روز اول به طور منظم در تمام نقاط تماس اندازه گیری شود. NPS [https://www.wiseback.com/tr/nps-nedir-nps-nasil-hesaplanir/] لایکرت [https://www.wiseback.com/tr/acik-kapali-uclu-sorular-ve-likert-olcegi/]و غیره. تجربه مشتری باید منطقی و با روش ها مدیریت و مدیریت شود. شرکت هایی که تجربه مشتری نهایی را مدیریت می کنند ، در هر شرایطی موفق خواهند شد.